fredag, maj 19, 2006

19 maj Dagen efter kvällen före

Idag blir återstart för min blogg. Den tidigare togs ner pga. att den var allt för omständlig att administrera.

Igår kväll gick/sprang alliansen Blodomloppet. Folkpartiet hade 5 lag dvs. 25 personer på banan. Själv hade jag lovat att springa 1 mil. Löften är till för att hållas. Konstigt nog känns det inte alls i bena idag. Men jag är mycket stolt över att jag genomförde loppet. Det var första gången i mitt liv som jag sprang 1 mil på en gång. Pröva själv. Det är lättare än det verkar.

Umeå hästkommun?
Idag genomförs ett alliansmöte i Stockholm. Själv är jag dock kvar i Umeå. Idag ska de lokala partierna till Umåker och köra ponnytrav samt debattera hästfrågor. Jag har aldrig kört trav tidigare. Däremot är jag en ivrig ryttare. Efter 35 år utan kontakt med hästar, har jag nu tagit upp ridning igen. Ridgänget består av glada kvinnor i sina bästa år (och några unga
tjejer). Umeås suveräna ridanläggning Hippologum med bra lektionshästar är platsen för mötena.

Dagens fråga
Var ska badanläggningen ligga är även dagens heta fråga. Ett nygammalt inlägg är Nydala. Det ska bli spännande att se vad detta förslag kan innehålla. Vad ska egentligen en badanläggning innehålla? För simmarna är naturligtvis 50 meters bassäng av stort värde. Dessutom ska det finnas gott om läktare mm. För andra är det helt andra saker som är viktiga. Hur ska alla önskemål rymmas utan att det blir allt för dyrt? Anläggningen får inte kosta mer i driftspengar än vad den nuvarande gör. Ekvationen bygger på ett fördubblat antal badande men också på att tex. badresorna för skolbarn kan göras billigare.