fredag, februari 27, 2009

Jag utmanar Holmlund på Energidebatt!

Jag har just utmanat Lennart Holmlund på energidebatt! Förhoppningsvis kan den bli av före påsk. Holmlund far på semester i tre veckor och jag är beredd att vänta tills han kommer hem.

Kanske blir det mer manifestation än debatt. Jag har en känsla av att Lennart Holmlund tycker ganska lika i frågan. Men också detta måste få komma fram, tycker jag.

Skickar med några rader ur pressmeddelandet:

- Energiförsörjningen i framtiden är en ödesfråga för Umeå och Sverige. Det är dags att Socialdemokraterna ger besked om kärnkraften.

Det säger Britt-Marie Lövgren (FP) som idag utmanar Lennart holmlund (S) på debatt om energipolitiken. I går bröt energisamtalen mellan alliansregeringen och det röd-gröna samarbetet samman. Idag utmanar Folkpartiet Socialdemokratena på 27 debatter runt om i landet.

- Socialdemokraterna i Umeå måste ge besked om hur deras alternativ i energipolitiken ser ut.