fredag, september 01, 2006

Motionera mera!

Sensommaren har börjat hyggligt när det gäller motion för min del. Jag har lyckats komma iväg på ridningen de senaste två veckorna. Det är härligt att komma ut till stallet. För säkerhets skull har jag fickorna fulla med morötter. En sur häst bli gladare av en morot - är min paroll. Förra gången släptes 'den något äldre tjejgruppen' iväg på uteritt. Efter en i vårt tycke våldsam galopp, lunkade hästarna i sakta mak tillbaks till stallet. Jätteroligt. Hästarna och 'tjejerna' strålade ikapp efter det som för oss kändes som ett riktigt äventyr.

I våras sprang jag Blodomloppet (1 mils varianten). Efter den bedriften fick jag blodad tand. Nu i valrörelse har det inte gått riktigt lika bra. Målsättningen är att jogga i Gammliaspåret ca 4 km två gånger/vecka. Det är svårt att få tiden att räcka till på vardagskvällarna. Men under den stundande helgen ska det bli av.

Nästa vecka hoppas jag kunna cykla varje dag. Alla nedslagna affischtavlor har dock gjort att jag tagit bilen en del dagar för att med hjälp av det medhavda spettet kunna byta hål för tavlorna. (Jag fixar inte att cykla med spettet). Imorgon lördag är det handikapp och idrott som ska diskuteras på torget. Självklart måste handikappade ha möjlighet att motionera och utöva sin sport.