måndag, april 23, 2007

Leijonborg avgår

Jag är inte alls förvånad. Tillbringade helgen på Folkpartiets kommunala riksmöte i Örebro. Redan i lördags var jag övertygad om att timmarna var räknade för Leijonborgs partiledarskap. Det var inte längre en fråga om "om han ska avgå" utan snarare "hur många timmar är det kvar". I detta har jag nu blivit sannspådd. Vad jag beklagar är partiets oförmåga att hantera processen intern.

Vem blir ny partiledare blir nästa stora mediafråga. Jag har redan uttalat mig för ett antal media om att min egen kandidat är Cecilia Malmström. Men om det är Västerbottens samlade uppfattning har jag ingen uppfattning om idag. Frågan är helt enkelt inte diskuterad. Det är dessutom helt okänt vilka kandidater som står till förfogande. Mediasåpan kommer alltså att fortsätta. Landsmötet i början av september väljer till sist ny partiledare.

1 Comments:

Blogger Foa said...

Du skrev:
"Mediasåpan kommer alltså att fortsätta."
Men samtidigt så matar du mediasåpan med information så att såpan lever vidare.

Tror nog att det är bra att vi har såpan levande.

Jag måste föra ut min kandidat Håkan Lindh till såpan.

Men trevligt att Lennart Holmlund hade rätt om vad han hört i korridorerna..

Interna saker Lövgren... dom går att hämta också ifall man har rätta lösenorden det har ju Fp visat tidigare

1:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home