söndag, september 09, 2007

Tack till Leijonborg

Att Jan Björklund är ett populärt val som ny partiordförande för Folkpartiet är ställt allt bakom allt tvivel. I sitt första tal som ny partiordförande avtackade han Lars Leijonborg. Fanförare, Buffel och spottkopp, det är var det innebär att vara partiordförande (citat från Karl Staaff). Trots detta har Björklund tagit på sig uppdraget.

Själv har jag blivit beskylld via mejlen att prata i egen sak eftersom jag rider på Hippologum. Att min upprördhet över bristen på upphandling av ridterapin enbart skulle handla om att jag är medlem i en annan ridförening.

Jag häpnar över att någon tror att det är ok att bryta mot lagar för att gynna det egna intresset. Alla ska kunna lita på att lagar och regler gäller lika för alla som har med Umeå Kommun att göra.