onsdag, september 20, 2006

Krock i almanackan

Valrörelsen är över, men tempot är fortfarande högt. Igår tisdag var jag på Folkpartiets partistyrelse i Stockholm. Glädjen över att Alliansen nu har tagit över regeringsmakten går inte att ta miste på. Partistyrelsen hade dock även mindre roliga saker att behandla. En etikgrupp och en valutvärderingsgrupp tillsattes. I en DN artikel efterlyste Birgitta Rydberg, landstingsråd från Stockholm mer av socialliberalism i Folkpartiet. En uppfattning som jag stöder helt med uppbackning från många liberaler i Umeå och Västerbotten.

Tidplanen för förhandlingarna mellan Alliansens partier i Umeå är fastlagd. Det nye oppositionsrådet Anders Ågren och jag talades vid om detta under både måndag och tisdag. Just nu är det enbart väntan på att länsstyrelsen ska räkna även valdagens förtidsröstning och personrösterna. Det förra ska enligt uppgift vara klart idag. Kommunfullmäktigevalen till helgen eller senast på söndag.

Idag onsdag kolliderar mitt program. Kommunen har bestämt sig för att utreda filmfestivalens framtid. Jag ska bli djupintervjuad om detta idag. Samtidigt skulle jag ha varit på sammanträde i Lycksele med Blå Vägen/E12 alliansen. Dessvärre går det inte att vara på två ställen. Imorgon tidigt åker jag dock upp till Lycksele för att delta på Blå Vägen/E12 och Kommunförbundet i
Västerbottens sammanträde.