fredag, september 08, 2006

Leijonborg i rutan

TV-utfrågningen av Lars Leijonborg på torsdagskvällen blev i mina ögon en succé. Många mer kvalificerade och politiskt fristående bedömare delar av allt att döma den uppfattningen och det är jag naturligtvis mycket glad för. Folkpartiet får nu en möjlighet att fortsätta valrörelsen och nu handlar det åter om sakpolitiken. Bättre skola, bättre äldreomsorg och fler i arbete.

Under tiden som Leijonborg satt i utfrågarstolen (jag såg den i efterhand på webben)debatterade jag på lokal nivå. Denna debatt handlade om invandrarkvinnornas situation när det gäller arbete, pension mm. Det är helt fantastiskt att höra osakligheterna från vänsterpartiet. Det ena falska påståendet efter det andra. Jag undrar hur det låter när de borgerliga allianspartierna inte är närvarande. När motargumenten inte finns med tar de säkerligen till vad som helst.

I övrigt var det en mycket välordnad debatt, arrangerad av Internationella Kvinnoföreningen för fred och frihet. Inte minst serverades kanonfika!